"התערבות של גורם חיצוני בסמינרים היא חורבן הדור"

    איתי גדסי 15 Comment on "התערבות של גורם חיצוני בסמינרים היא חורבן הדור"

    במכתב שהוקרא בכינוס כתבו הרבנים כי "באנו בזאת לגלות את דעתינו מקדמת דנא שהסמכות והחלטה בקבלת תלמידות הינם של מנהלי הסמינרים בלבד, ואין לשום גורם חיצוני כגון משרד החינוך, עיריות, ראשי מועצות או כל גורם רשות כל שהוא להתערב בדבר"

    צילום: אלי קובין
    9:04
    02.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on בניגוד לדעה הרווחת: למה באמת היהודים לא עלו לארץ לפני השואה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גדולי ישראל במכתב חריף נגד ההתערבות בקבלת בנות לסמינרים. "התערבות של גורם חיצוני היא חורבן הדור".

    על רקע הודעת משרד החינוך כי יעצור תקציבים לסמינרים שלא קיבלו בנות לסמינר לאחר החלטת ועדת הערר של משרד החינוך התכנסו היום מנהלי הסמינרים באולמי גני הזית בבני ברק. שם הוקרא מכתבם של גדולי הדור מרנן הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי שיצאו בחריפות נגד התערבות הרשויות בקבלת בנות לסמינרים.

    במכתב שהוקרא בכינוס כתבו הרבנים כי "באנו בזאת לגלות את דעתינו מקדמת דנא שהסמכות והחלטה בקבלת תלמידות הינם של מנהלי הסמינרים בלבד, ואין לשום גורם חיצוני כגון משרד החינוך, עיריות, ראשי מועצות או כל גורם רשות כל שהוא להתערב בדבר".

    הרבנים הוסיפו כי "כך היה דעתם של מרנן הגרא"מ שך והגרי"ש אלישיב שהתערבות של גורם חיצוני הינו חורבן הדור"

    בישיבת מנהלי הסמינרים השתתפו גם ח"כ משה גפני וסגן השר מאיר פרוש.



    15 תגובות

    מיין תגובות
    1. 15

      אם זה חורבן הדור אז שהמנהלים יפסיקו עם השטויות שגורם להתערבות. האחריות עליהם בלבד!

      1. למה רק אצל החרדים יש אפליות כאלו האם אנו לא אמורים לשמש דוגמא זה לא יעלה על הדעת

    2. 14

      כל "יפי הנפש" שמגבים את ההחלטה הזו לעצור תקציבים. מה עם הסמינרים הספרדיים, למה בנות ספרדיות מתעקשות להתקבל לדרכי רחל,
      יש מספיק סמינרים מצויינים ספרדיים. למה?
      למה הסמינרים הספרדיים כמו אלקיים בבני ברק יכולים לעשות "אפליה" ולא לקבל בנות ורק האשכנזים חייבים לקבל?

      1. איזה אשכנזיה באה לאלקיים? טמטום אטימות לא יודע מה לומר כבר

      2. אולי הגיע הזמן שילכו למכללות המיועדות לבנות אברכים ולא יצטרכו עוד את הסמינרים שלא ממש נותנים הרבה הן ברוחניות הן בגשמיות

      3. "אלקיים "לא יכולים לעשות אפליה בגלל שאף אשכנזייה לא באה לשם (כנראה…)

    3. 13

      כל יפי הנפש האשכנזיים- אשר יודעים טוב מאוד שרק לסמינרים האשכנזיים שעושים אפליות יעצרו את התקציבים ולוואי שכך- כי אם מקבלים תקציבים ממשרד החינוך אין שום הצדקה לצעקות ׳שלא יתערבו לנו את מי לקבל ואת מי לא׳ כאשר אין כל הצדקה לאי קבלת אותן בנות יקרות שכל זכותן היא היותן בנות למשפחות ספרדיות יקרות!!!
      שום תירוץ של ׳תלכו לסמינרים הספרדים׳ לא מצדיק את אי הקבלה!!!
      ואם כבר- בבקשה, שהסמינר ים האשכנזיים לא יקבלו שום בת ספרדיה (כן, גם לא את הבנות שבלעדיהן כל רמת המחזור תירד פלאים… ולא המצאתי זאת אלא מפי כמה וכמה מנהלי סמינרים אשכנזיים…)
      וכל הבנות הספרדיות תלכנה לסמינרים ספרדיים
      ופניה נרגשת מכל הציבור הספרדי;
      די לנחיתות!!!
      אנו ציבור מעולה עם סמינרים מצויינים בהווה ובפונציאל!!!
      לא שולחים את הבנות לסמינרים אשכנזיים שגורמים למחיקת המורשת הספרדית הגאה!!
      התאגדו והקימו מוסדות ספרדיים גאים וטובים בכל מקום ומקום, עם תקנון מחמיר ( ולא מקל כי הן ׳מסכנות׳ שלא קיבלו אותן… הן גאות שנכנסו לסמינר ששומר ומחדיר את המסורת היקרה שלנו עם כל הגאווה שבכך)
      אנחנו מסוגלים לכך, למרות שלאשכנזים אולי נוח וטוב עם המצב שהספרדים רודפים אחריהם כמו צל…אנחנו לא צל! אנחנו המקור!!
      אם כל אחד ואחת יחדירו לילדיהם את הגאווה במה שהם, בלי התרסה- כי לא צריך.
      ואל תחששו- אם אתם צריכים ייעוץ או עזרה בכל אחד מהנושאים- הקמת סמינר או הכנסת הבת לסמינר- פנו לגורמים הרלוונטיים, אל תחששו מאיומים ודיבורים נוסח- ׳אם תעשו את זה- וודאי שלא תיכנסו, גם אם עד עכשיו עוד היה לכם סיכוי…׳ כי זה שטויות, פשוט כך אתם לא מפריעים להם …..
      פנו לכל אותם אנשים יקרים שמסייעים באמת לציבור שלנו (ולצערי הם לא נמנים על חברי הכנסת האמורים לעזור במקרים אלו…) גם ובעיקר לאלו שהמנהלים כ״כ נבהלים כשאתם אומרים שאתם פונים אליהם…
      אז שיהיה בהצלחה!!
      אין בכתיבת הדברים הנ״ל כדי לגרום לפגיעה חלילה באף אחד!!
      אלא אך ורק להעניק מבט נוסף מהתבוננות וניסיון אישי…

      1. אני אשכנזי ואני מאד מסכים עם מה שאתה אומר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        אין לסמינרים האשכנזים מוסג איזה צער הם גורמים לבנות!!!!!

    4. 12

      ואגב, תודה לצביקה כהן שסוף סוף לא ממש מפחד ומחליט לעשות סוף לכל הנושא המכוער הזה
      זה שעכשיו ראוכברגר ודומיו קופצים וזועקים חמס על ניסיון המהפיכה הטובה הזו- רק מראה שהמלחמה טובה וזו הדרך הנכונה,כי עד היום ניסו לעשות זאת בהידברות, בשקט, ובלי להוציא לתקשורת וזה היה להם מאוד נוח שלא דיברו על זה מפורש והחביאו את הראש כבת יענה כאילו אין שום בעיה.
      עכשיו זה לא מוחבא, פתאום זה מתפוצץ להם שכולם מדברים על זה ולא אומרים שזה שטויות…. תמשיכו להעלות את הבעיה עם כל האמת!!! אל תפחדו מהמנהלים הרודנים!
      תמשיכו!!
      בהצלחה.

    5. 11

      כן אין על מה לפחד צביקה וכל חבריו גדולים ופועלים בשליחותם של מועצת חכמי התורה בראשם הכהן הגדול חכם שלום מרן עלינו מתפלל משמיים איו לנו לחשוש

    6. 9

      אשכנזיה תבוא לאלקיים רק עם היא בעלת מום השתגעתם על כל הראש תנסו להוריד לאשכנזים האלה את הגאווה נראה עם תצליחו
      וכן צביקה הגדול לא צריך לפחד מכלום ואין לנו מה לעשות כל מה שנעשה ירדפו אותנו מרן אמר בזמנו ציטוט:" מה נעשה האשכנזים לא אוהבים אותנו "ולא צריך לספר לכם כמה הוא סבל מהם ואיך רדפו אחריו … בקיצור אין לנו מה לחשוש אנחנו גאים בעידה שלנו ורק משיח צדקינו יגאל אותנו!

    7. 8

      מה תעשה אגב אשכנזיה שלא מתקבלת לסמינר היא לא יכולה להתלונן על אפליה ובכלל אי אפשר לרצות ללמוד בסמינר חרדי ולהתנהג כחילונים שפונים לרשויות האם אין בתי דין בישראל ישנם כאלו שהם חרדים רק כשזה משתלם להם

    8. 7

      לפנות לרשויות זה נקרא כמו להיות חילוני ????? ה' ישמור אנשים איבדו פורפורציה עד איפה אנשים מגיעים? נפלו מאיזה כוכב אין מילה אחרת , כן מצווה ללכת לרשיוית וגם למשרד החינוך כמו שאמר הרב אלישיב בזמנו לעצור תקציבים למי שלא מקבל ומצער שעל הרב המנהלים צפצפו בקיצור לי יש אחות שלא יתקבלה רק בגלל שאנחנו ספרדים גאים אגב, המנהל רמז את היא היתה הבת השניה והוא קיבל אותה רק כי משרד החינוך כפה עליו … וברוך ה' הבת השלישית יתקבלה בלי בעיות בעזרת ה' יש לנו שנה הבאה עוד אחת ונראה שיעיזו בסמינר לא לקבל בת מצוינת משפחה מצוינת וכו' … לא מדברים על בנות שלא מתאימות מדברים פה על כאלו שמתאימות ודוחים אותן על כלום הם ממש טיפשים הגיהנום מחכה להם על הצער והעגמת נפש שהם עושים לבנות הטובות והאיכותיות!

    9. 6

      מצאו טראמפ להיתפס עליו כולם יודעים את האמת משרד החינוך יכול ליערב בתכנים? אין מצב! הם כולה מחייבים לקבל את התלמידות שמתאימות וטובות ! כדי להציל את המנהלים הרשעים הם מנצלים את זה שמשרד החינוך מתערב הרי ביננו זה לא יקרה בקיצור כולם שקרנים שם